Ekonomi

Maaş promosyonunda şikayetler arttı

ANKARA (İGFA) – Kamu ve özel bankalar son dönemde açıkladıkları promosyon kampanyalarıyla yeni müşteriler kazanmaya çalışırken, milyonlarca emekli ve çalışan bankaların sunduğu en cazip teklifleri yakından takip etmeye devam ediyor. Markalar ve tüketiciler arasında köprü görevi gören Complaintvar, rekabetin istikrarlı bir şekilde arttığı bu dönemde maaş promosyonlarına odaklandı. 31 Mart 2022 ortasını ve 31 Mart 2023 tarihini kapsayan bilgiye göre; Bankalara yönelik ücret promosyonu şikayetleri bir önceki döneme göre %287 artışla ilk sırada yer aldı. 2022’de 808 olan şikayet sayısı 2023’te 3 bin 133’e yükseldi. Transfer promosyonlarıyla ilgili kamu bankalarına 293 şikayet gelirken, yeni dönemde bu sayı yüzde 436 artarak 1.572’ye yükseldi. Özel bankalara yapılan promosyon şikayetleri ise yüzde 486 artarak 506’dan 2 bin 966’ya yükseldi.

Tüketicilerin özel ve kamu bankaları ile ilgili analiz aradığı bir diğer bahis de para çekme limiti oldu. Tüm bankalar genelinde para çekme limitlerine yönelik şikayetler %212 arttı. Son dönemde 763 olan şikayet sayısı bu dönemde 2 bin 384’e yükseldi. Bankaların kampanya ve reklamlarını duyurmak amacıyla tüketicilerine gönderdikleri kısa mesaj ve e-posta şikayetlerinde %52 artış oldu.

Finans dünyasındaki hemen hemen her sürecin sanal ortamda gerçekleşmesi ile birlikte tüketicilerin yaşadıkları sorunlar ve çözüm bekledikleri konular değişti ve bu durum şikayetlerin artmasına neden oldu. Bu kapsamda POS cihazları ile ilgili platforma ulaşan şikayetlerin bir önceki döneme göre %46 artması da bu değişimin bir sonucudur. Yine sanal ortamda gerçekleşen para transfer işlemleri ve işlemlerde tüketicinin yaşadığı sorunlar bir önceki döneme göre %44 arttı.

Araştırmaya göre; Söz konusu dönemde tüm bankacılık sistemindeki şikayetler %22 artışla 423 binden 518 bine, özel bankalara yönelik şikayetler %28 artışla 295 binden 377 bine, kamu bankalarına yönelik şikayetler ise 128 binden 200 bine yükseldi. 142 bin

Söz konusu dönemde şikayetlerde azalma yaşanan konu başlıkları incelendiğinde en büyük düşüşün otomatik geçiş sistemlerinde yaşandığı görülmektedir. Verilere göre bir önceki döneme göre tüm bankalarda KGS-HGS ve OGS şikayetlerinde yüzde 21’lik düşüş olurken, bu oran kamu bankalarında yüzde 44, özel bankalarda ise yüzde 40 oldu. Bire bir dönemde kamu bankalarında hesap işletim ücretlerinde %30, online işlemlerde ise %37 oranında düşüş olduğu görülmektedir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu